söndag 3 augusti 2014

Cykeltur på Norderney

Äntligen lite svalare så att vi orkar göra något annat än softa.
Vi packade vatten, badkläder och varsin bok och cyklade österut. På ena sidan havet i lågvatten och på andra sidan naturskyddsområde och mängder med fågel.
Efter ett tag så svängde vi norrut och kom till ett magnifikt dynområde och till sist ut till stranden vid Wiesse dünen. Här fanns ett fik men vi var inte tillräckligt sugna ännu så vi fortsatte in till staden där vi ju har hittat Italiensk glass. Jag som ställt mig på vågen efter 4 veckor med excesser valde en kula i bägare. Väldigt duktigt om jag får säga det själv. Och det får jag.
Sedan tänkte vi göra lite shopping men jättemånga affärer hade stängt. Väldigt konstigt att semesterstänga på en semesterort tyckte vi tills vi kom på att det är söndag.
Jag hann i alla fall hitta en present till brorsbarnet Ossian och en fleeceväst till mig själv. Den var härligt överklassrosa om ni förstår vad jag menar.

Nu softar vi i alla fall under sittbrunnstältet och planerar färden mot slussarna vid Harlingen. En del vädertjänster hotar med långvarigt regn från i morgon eftermiddag när vi tänker ge oss av men då får vi väl stanna en dag till.  Är vi i Lemmer till torsdag då vi troligtvis får gäster är det bra.

Än så länge ingen stress och allt väl ombord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar