tisdag 1 juli 2014

3 dagar och 7 timmar...

...kvar till avfärd. Och vi fixar in i det sista. Magnus håller på med en durk till styrbords kistbänk där vi har batterierna. Den ska vara ovanför dessa så vi kan placera den stora spinnakersäcken här. Den blir inte klar förrän på torsdag kväll vilket är sista kvällen vi kan fixa eftersom vi har nattvakt på klubben på fredag.

Nu börjar helgens väderleksrapporter bli lite säkrare och det ser ut som om vi i alla fall i början kan få riktigt hyggligt väder. Jag har köpt solskyddskräm för säkerhets skull även om jag gissar att vi får kryssa och inte kommer att visa särskilt mycket hud för solen. Det brukar vara så för oss som oftast har tidig semester - vi kryssar i fullt seglarställ medan de norrgående båtarna (tyskar, fransmän, hålländare mm) länsar i badkläder.
Nästa år seglar vi troligtvis norrut - till Finland. Då kanske vi får läns.

2 kommentarer:

  1. Om jag tolkar er nedräkning rätt är det idag dagen före avfärd och jag ser framför mig hur ni far över bryggor o landgång, iväg igen på cykeln hem för att kolla, hem för att hämta och till affären, bäst att köpa även det, man vet ju aldrig. Om ett dygn är allt detta förbi och ni sitter i sittbrunnen med hissade segel för en slörbog i sol på väg mot avlägsna öar, men vet att äventyret väntar redan bort om närmsta udde.
    Hur var det nu igen, ska man starta en färd på en fredag? Det får mig att tro att ni startar på lördag??!!
    God tur i förliga vindar och öppna kryssbogar, det önskar jag er!
    seglarhälsning
    Jan-Olof

    SvaraRadera
  2. Helt rätt. Vi startar på lördag och i dag (torsdag ) är de just nu 1 dygn 20 timmar och 24 sekunder kvar (pip)
    Kul att du håller koll på oss och tack för lyckönskningarna
    Cia

    SvaraRadera