fredag 18 april 2014

Vilken väderprognos!

Så långt man kan se nästan bara sol och lätta vindar.
Det är nästan så att jag oroar mig för när jag ska vaxa styrbords sida som ligger mot solen.
Vi får se hur jag ordnar det.
Jag vet i alla fall vad vi ska göra i dag
Magnus ska sätta fast avlastare för suggor och tampen för bombromsen bla. De låsningsbara blocken till spinnaker har också kommit från England. Vi ville ha speciella sådana då vi inte har mer än två winchar. De kostar 1700 styck i Sverige och 1200 i England med frakt!


Rostade rödbetor är the shit!
Jag ska ev börja vaxa styrbord (om det är lite mulet stundtals idag som de lovat) Annars kan jag starta med bottenmålningen.
Sedan ska jag handla all påskmat och laga i ordning så vi kan ta med oss till varvet under helgen.
Det blir rostade rödbetor med pinjenötter och chevré, krämig sallad med senapsfrön, morotstsatsiki, fänkålshummus, rotsaksknyten, zucciniplättar med fetaost och som kött grillar vi kyckling, biff och lamm. Vi ska nog hålla oss mätta och glada!

Glad påsk!

3 kommentarer:

  1. Blocken till spinnakersuggorna verkar intressanta, har du någon länk?
    /Tobias

    SvaraRadera
  2. Här köpte vi den http://www.force4.co.uk/6207/Spinlock-Spinnaker-Jammer-Block---50mm.html
    Glad Påsk!
    Cia och Magnus

    SvaraRadera
  3. Blocken till spinnakersuggorna är vanliga kastblock. Vi monterade några öglor som ska passa spinnakern och några bra skotpunkter till focken. Då kan man enkelt få ut skotpunkten på focken då det är nödvändigt på halvvind och slör. Magnus

    SvaraRadera