onsdag 30 april 2014

Bodelning

Sitter i kväll och gör listor på vad vi ska packa in i båten i morgon och vad som kan vänta till på fredag eller lördag.

Eftersom vi bor ombord på båten från och med fredag (eller i morgon) så blir det väldigt likt en flytt men många kartonger och IKEA-kassar fulla med sängkläder, mat och kryddor, våra kläder, kisses grejor, böcker och tidningar, datorer mm, mm. Ofta blir det ett rejält lass kring sjösättningen och
Undrar ändå om det här inte är IKEAS bästa vara - vår tids banankartong
sedan plockar man i allt eftersom.

Den riktigt tunga flytten är den till lägenheten i månadsskiftet november-december. Då kan man inte förstå hur man kunde släpat dit så mycket saker. Är man helt orutinerad så flyttar man inte ut förrän båten står på land och man får vingla på en 3 meter lång stege med allting i famnen.
Så orutinerad är jag inte längre, inte efter att jag bröt mina armar i ett fall från båten 2010.

En av de viktigaste detaljerna att få till är FREDAGS-MYSET. Våra traditionella och rituella fredagkvällar med bastubad och umgänge med båtgrannar. Ost, kex och vin är givet på menyn men sedan har jag inte kommit på vad jag ska bjuda på ännu.

Gårdagens masttvättning och inoljning blev lyckad fast det var kallt och lite blåsigt. Det enda som sken var masten och det var ju det som var målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar