måndag 14 april 2014

Helg vecka 15

Denna helg har varit delvis solig men väldigt blåsig. Vi har blivit påminda om hur trött man blir av hård vind på sjön. Glömmer bort det på vintern. Det värsta är att presenningarna flaxar vilt när man är tvungen att knyta loss dom för att komma åt. Vi vill inte ta av dom ännu då vi har lite plastning mm att göra och behöver ha det både torrt och varmt uppe i båten




 




Magnus har bla gjort färdigt ankartampsvindan och plastat en hylla i akterstuvet. Jag har kastat alla gamla tidskrifter och tagit hem böcker vi inte behöver i sommar (Norrlandskust tex). Botten är också färdigslipad och klar för bottenfärg.

På onsdag är jag ledig och då ska jag fixa teaken på tofterna och sittbrunnsdurken med Snappyteak. Detta under förutsättning att jag hittar någon vattenslang som räcker upp i sittbrunnen då man måste skölja noggrannt efteråt. Annars får jag väl börja med friborden istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar