fredag 20 juni 2014

Glad midsommar!

Inget regn men mörka moln täcker solen ibland och vinden viner kall. Det är bara 13 grader varmt.
Och jag har bakjour vilket gör att jag inte kan vara säker på hur min dag kommer att vara.
Förhoppningsvis hinner jag göra en bärpaj till efterrätt och ännu mer förhoppningsvis hinner jag äta den.
Vi har hissat flaggspelet och det känns härligt att veta att det bara är 14 dagar kvar innan vi hissar upp det nästa gång på avseglarfesten.
Vid lunch kläs majstången och sedan kommer dragspelet att leda ringlekarna som vanligt på klubben. Sedan är det tårtkalas och i kväll knytis.
Same precudur as last year. Same precudur as every year miss Sophie.

Har packat båten med alla kläder jag behöver på resan. Sängkläderna är också ombord. Nu fattas bara Magnus kläder och handdukarna att stoppa in i skåpen. Och det finns en hel del plats kvar.
Nu ska jag åka till mamma och sedan handla midsommarmat och hämta lite båtgrejor så jag kan starta med båtfixande så fort jag går av jouren klockan 9 i morgon bitti. Hoppas få sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar