tisdag 24 juni 2014

10 dagar och 10 timmar kvar...




...så jag har börjat fylla båten. Nu ska vi inte till några obygder men det kan vara en bit till en bra affär från hamnar så det är skönt att ha mycket ombord redan när man kastar loss.
Har ingen aning om hur många kassar det blev men i dom fanns allt mellan kaffe och kattmat.
Drickat har vi inte handlat ännu - det är så tungt så det vill jag att vi gör tillsammans.
Och sedan tillkommer färskvarorna dagarna innan vi kastar loss.

 Semesterkänslan har inte alls infunnit sig. Ingen spänd förväntan eller roliga samtal om seglingsmål och upplevelser.

Vi försöker överleva de sista arbetsveckorna samtidigt som vi slutrustar båten och jag dessutom har min mamma på sjukhus. Det finns istället en oro för att lämna henne fast hon absolut inte vill att vi ska skjuta upp avresan. Jag förstår henne, skulle reagerat likadant om min son sparat till en resa i 5 år och jag blev sjuk precis när han skulle iväg. Men ändå, jag hoppas verkligen att hon blir bättre innan vi åker.
Vi är trötta och kanske blir det som det ibland blivit vid semesterstarten - vi seglar iväg till en vik och ligger stilla ett par dagar tills stressen gett med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar