lördag 31 maj 2014

Produktiv dag

I går var det kalas och jag fick en jättebra present av Magnus - en action-kamera som är vattentät ner till 40 meter. Den kan vi ta film och bild med under resan oavsett väder. Ska sätta den på ett teleskopskaft och filma under vattnet när vi seglar tänkte jag.

















I dag har vi varit mer produktiva. Förutom rent hushållsarbete har Magnus satt fast livflotten och jag har skruvat upp fästen för spännband som ska hålla böcker, CD-skivor och filmer på plats.






Alfred inspekterar sin båt











Har också skruvat fast öglor för sjökojen och börjat sy på den. Dessutom åkte jag till Hjermans och inhandlade fendertkorgar som jag satte fast. Det blev också bra.












Lite suddig bild och bara under utprovning men det blir nog bra

Nu börjar båten se lite långseglarmässig ut - full med böcker och säkerhetsutrustning som den börjar bli. Ändå har jag inte riktigt fattat att vi ska segla i hela 12 veckor ännu. Det blir nog inte förrän vi kommer till Tyskland jag fattar att det inte är en vanlig semester

I morgon ska vi  segla spinnaker om vinden är svag. Vi har aldrig haft den uppe så det ska bli spännande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar