torsdag 15 maj 2014

Bilen hos doktorn...

...och vad hen säger behöver åtgärdas betyder en del för båten också. Om vi inte får den lagad till helgen får vi försöka låna en bil för att hämta segelsäckarna och annat för att göra Adastra till en komplett båt.
Vi behöver också få ner mer kläder och linne så vi slipper åka förbi lägenheten för att byta om. I går fick jag i alla fall ner ett lass så jag klarar mig i några dagar. Plockade också ner resten av våra pilots så vi kan läsa på.

Jag har nu beställt livflotten från en annan leverantör då den ursprungliga verkade lite virrig och hade en väldigt oproffsig hemsida. I morgon skickas den från Suffork Marin Service. Det blir samma flotte som vi ville ha tidigare men en bättre vagga med en rostfri arm som låser fast flotten. Har hört att flera mist sina flottar när en överbrytande sjö helt enkelt slitit av bandet den satt fast med i vaggan.

Nu börjar vi se fram emot helgen väldigt mycket. Det ska komma ett högtryck som inleder en längre period med sol och värme. På lördag är Magnus (tyvärr) upptagen med att vara lärare i vår kurs i segling för vuxna. Men söndagen ska ägnas helt åt Adastra och grillning med husets ungdomar.

Och i morgon börjar jag med lackningen av träplattorna vid nedgången så de blir fina. Lägger på minst 4 lager. Det ligger en 5-6 lager på tidigare minus slipningen jag gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar