onsdag 12 mars 2014

I Holland finns det mycket att se!

Fick igår pilotsen över Nederländerna och upptäcker att det finns mycket fint att se både i kanalern och på de Frisiska öarna. Vi får nog tillbringa ett par veckor där i alla fall och inte bara hasta förbi det på vägen till  Sålångtsöderutsommöjligt-landet.





Har också gjort en koll av livflottar och fastnat för en
Seasafe Pro-Lite ISO 9650-1
Den kan man få i container från England för ca 9000:-.
Köpte en stående containervagga också så totalt blir det 11000:- med frakt.

4 kommentarer:

  1. Hej på er! Jag överväger att köpa en flotte också. Vad valde ni för leverantör? Hur lång var leveranstiden? Det är förbryllande med versionerna '-24h, +24h och B pack'....... Jag har förstått att det har att göra med hur länge man skall klara sig i flotten, men vilka krav har man att rätta sig efter? Även att B pack har med Solas att göra och att det ibland kommenteras som en dinosaurie på nätet. Förstår ni studerat detta noga, vad valde ni själva? Harebra/Gunnar

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnar!
    Vi beställde från aerosafe http://sasong2014.blogspot.se/2014/04/helg-vecka-15.html
    Har inte fått flotten ännu då de inte hade någon i container. De ville veta när jag behöver den så jag sa i slutet av maj (en månad tidiage än sanningen) för säkerhets skull. De går att nå på både telefon och mail och har inte dragit några pengar från kortet så det verkar ju seriöst i alla fall. Vill du ha en flotte snabbt skulle jag kolla på någon annan firma eller ringa dom först och höra att dom har den du vill ha inne. Dom har denna flotte men i väska inne nu.
    Vi valde - 24-timmars packet och packar lite extra i grabbags i stället. Det kan vi ju använda när säsongen är slut och förnya till nästa. Vi kommer ju inte heller segla över några oceaner utan vara i farvatten med mycket trafik denna gång.
    Lycka till med flotte-köp
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanonbra, tack för info. Jag har surfat runt men missade var ni handlat (och när jag kollar med länken du gav ser jag fortfarande inget). Kanske ses vi på vägen, vi drar nån gång i maj och siktar på Amsterdam (beroende på väder och vind....) via 'standing mast route'. Jag har surfat en del, men vissa firmor vill ju ha multum för 'shipping'.... Jag uppskattar att du tar dig tid att svara så utförligt! Harebra/Gunnar

      Radera
  3. Ops det blev fel kopierat. Här är rätt https://www.aerosafe.co.uk/acatalog/index.html
    Vore kul om vi sågs men vi far ju inte förrän i juli. Vi får väl hålla koll på bloggarna
    Glad påsk!
    Cia

    SvaraRadera